مراقبت از التهاب اعصاب کمر با غذاهای مناسب

مراقبت از التهاب اعصاب کمر با غذاهای مناسب | بهترین متخصص تغذیه و رژیم درمانی اصفهان

مراقبت از التهاب اعصاب کمر با غذاهای مناسب

در نوشته ای که امروز در سایت دکتر محمد رادفر متخصص تغذیه و رژیم درمانی اصفهان به بررسی مراقبت از التهاب اعصاب کمر با غذاهای مناسب خواهیم پرداخت. برخی تحقیقات در سال 2020 میلادی ارتباط نزدیک‌بین رژیم غذایی و سلامتی نخاع را نشان می‌دهد. برای دردهای کمر معمولاً از داروهای ضد درد و ضدالتهاب استفاده می‌شود. برخی تحقیقات در سال 2020 میلادی ارتباط نزدیک‌بین رژیم غذایی و سلامتی نخاع را نشان می‌دهد. به‌طوری‌که مصرف برخی غذاها می‌تواند به بهتر شدن درد کمر کمک کند. درعین‌حال که تمرینات کششی یا کاردرمانی و فیزیوتراپی در ناحیه کمر را انجام می‌دهید، در نظر داشته باشید که مصرف برخی غذاها به کاهش درد ناحیه کمر کمک می‌کنند.

مطلب پیشنهادی : توصیه هایی برای داشتن عادت غذایی سالم

انواع غذاهای کمک‌کننده به بهبود کمردرد

شواهدی وجود دارد مبنی بر اینکه خواص ضدالتهابی برخی غذاها با کاهش درد ناحیه کمر ارتباط دارند.درصورتی‌که شمت مبتلابه درد ناحیه کمر هستید، با اضافه کردن این مواد به غذای خود می‌توانید به بهبود این درد کمک کنید:

زنجبیل:

ریشه زنجبیل به شکل تفت‌داده شده تا نان و شیرینی زنجبیلی یا چای زنجبیلی را شامل می‌شود. زنجبیل مملو از ترکیباتی است که التهاب را کاهش می‌دهد و درد کمر را بهبود می‌بخشد. مصرف دو تا سه قاشق چای‌خوری در روز از این گیاه برای کمک به بهبود درد کمر کفایت می‌کند.

زردچوبه:

زردچوبه خاصیت التیام بخشی دارد.این چاشنی خاصیت ضدالتهابی داشته و بهبود درد کمک می‌کند. همچنین تحقیقات اخیر نشان می‌دهد که زردچوبه سبب غیرفعال شدن و مهار پاسخ‌های التهابی و درد مفاصل می‌شود.

مغزها:

همه مغزها خاصیت ضدالتهابی دارند از گردو و بادام گرفته تا سایر مغزها در کاهش دردهای کمری می‌توانند کمک‌کننده باشند. مصرف روزانه حدود 30 گرم از مغزها می‌تواند افراد مبتلابه درد کمر را از خواص ضدالتهابی آن‌ها بهره‌مند کند. به خاطر داشته باشید مغزها به دلیل کالری بالا، باید به‌طور متعادل مصرف شوند تا منجر به‌اضافه وزن و چاقی نشوند.

قهوه:

کافئین از اجزای بسیاری از داروهای ضد درد نیز می‌باشد. خاصیت از بین برندگی کافئین که علائم درد را از بین می‌برد شایع و معروف است.. مصرف دو فنجان قهوه در روزبه بهبود درد کمر تا 50 درصد کمک می‌کند.لازم است با هر فنجان قهوه، یک لیوان آب نیز نوشیده شود. قهوه خاصیت ادرارآور داشته و می‌تواند منجر به کم‌آبی بدن شود که می‌تواند سبب اثرات معکوس شده و درد کمر را بدتر کند.

انگور قرمز:

ترکیبات آنتی‌اکسیدانی قوی در انگور قرمز وجود دارد که علاوه بر نقش آنتی‌اکسیدانی، در جلوگیری از تخریب بافت‌های غضروفی که از علل دردهای کمر می‌باشد نیز مؤثر هستند این خاصیت در تمشک سیاه نیز وجود دارد.

روغن‌زیتون:

روغن‌زیتون فرابکر یا اکستراویرجین خواصی شبیه بروفن دارد.به‌طورکلی مصرف روغن‌زیتون برای حفظ سلامت توصیه می‌شود و مصرف آن سبب کاهش بیماری‌های مفاصل و التهاب ناشی از بیماری‌ها در مفصل می‌شود.

آویشن:

خواص آویشن خیلی بیش از یک گیاه معطر است و مملو از ترکیباتی است که با درک درد تداخل دارد و به‌طور طبیعی از بین برنده درد است و به‌عنوان ضدالتهاب به کاهش درد کمک می‌کند.

ماهی سالمون:

ماهی‌های غنی از اسید چرب امگا3 مانند ماهی سالمون می‌توانند کمردرد مزمن را التیام دهند. ماهی‌های چرب بدون داشتن عارضه جانبی مشابه داروهای ضدالتهاب و ضد درد عمل می‌کنند. 2 تا 4 وعده ماهی چرب در هفته به بهبودی درد کمر کمک می‌کنند.

گیلاس، آلبالو و توت‌فرنگی:

دارای خاصیت آنتی‌اکسیدانی بوده و به اشکال مختلف به کاهش قابل‌ملاحظه درد کمک می‌کنند. ترکیبات سویا به‌ویژه شیر سویا نیز خاصیت ضدالتهابی دارند.

غذاهایی که باید از آن‌ها اجتناب کرد

همچنان که برخی غذاها به بهبود درد کمر کمک می‌کنند، برخی غذاها نیز علائم کمردرد را تشدید می‌کنند. و باید از مصرف آن‌ها در زمان کمردرد پرهیز کرد. این غذاها موادی هستند که معمولاً سبب نفخ، التهاب و درنتیجه ایجاد درد می‌شوند.

دکتر محمد رادفر را در ایسنتاگرام دنبال کنید

این مواد عبارت‌اند از:
  1. روغن‌های نباتی مانند روغن آفتابگردان، روغن‌های مخلوط خوراکی و روغن ذرت و مارگارین
  2. کلیه غذاهای فراوری‌شده مانند غذاهای صنعتی و انواع فست فودها
  3. مواد غذایی صنعتی که در تولید آن‌ها از شربت ذرت با فروکتوز بالا استفاده ‌شده است.
  4. غذاهای حاوی چربی اشباع بالا
  5. لبنیات و فراورده‌های شیری با چربی کامل (بالا)
  6. غذاهای حاوی اسید چرب ترانس

همچنین برای کاهش خاصیت نفخ آوری حبوبات لازم است برای مدت حداقل 4 ساعت در آب خوابانده شدن و طی مدت قبل از پخت چندین بار این آب دور ریخته شده و تعویض شود.

بیشتر بخوانید :

چگونگی انجام رژیم آب درمانی

از بین بردن چربی های شکمی با خوراکی ها

error: Content is protected !!
تما حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به دکتر محمد رادفر می باشد.

طراحی ، بهینه سازی سایت و سئو اصفهان توسط دیجیتال مارکتینگ کلینیک24